Terug
Songfestival
23 mei 2021, 11:27
De uitzending van de finale van het Eurovisie Songfestival trok de meeste kijkers tijdens het optreden van Jeangu Macrooy, iets voor 23.00 uur. Toen zaten ruim 6,1 miljoen Nederlanders voor hun televisie. Dat laat de Stichting Kijkonderzoek zondag weten.
De uitzending trok al een recordaantal van 5,4 miljoen kijkers. "Zeker in vergelijking met de eerdere edities was het kijkgedrag tijdens de uitzending redelijk constant", legt SKO-directeur Sjoerd Pennekamp uit. "Al binnen een kwartier zaten we op 5 miljoen kijkers. En mensen zapten nauwelijks weg."
Na twee uur volgde de piek van het optreden van Jeangu Macrooy, met het nummer Birth of a New Age. Opvallend is volgens Pennekamp ook hoeveel mensen er stopten met kijken nadat de uitslag bekend was gemaakt. "Normaal blijven kijkers na de uitslag nog langer hangen. Wellicht waren veel Nederlanders geen fan van de Italiaanse bijdrage."
De Italiaans rockband Måneskin won de liedjeswedstrijd. Het is de derde keer dat Italië deze prijs in de wacht sleept.
Deel dit artikel
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.