Terug
BN'ers
19 juni 2020, 11:14
Johan Derksen krijgt niet alleen bakken met kritiek over zich heen maar kan ook rekenen op veel steun. Op Twitter is bijvoorbeeld de hashtag #teamJohanDerksen trending. Veel mensen vinden de kritiek overdreven of stellen dat de uitspraken van Derksen uit zijn verband zijn gerukt.
Donderdag gaven diverse bedrijven aan niet meer te willen adverteren rond Veronica Inside na ophef over een vermeend racistische grap. Onder meer Gillette, Zespri en Albert Heijn kopen geen reclametijd meer in. Op Twitter geven sommige mensen nu aan dat ze daardoor nu niet meer bij deze bedrijven willen kopen.
Talpa reageert voorlopig niet op alle ontwikkelingen rondom het programma. Een woordvoerder laat weten dat het bedrijf blijft bij zijn eerdere statement. "De uitspraken binnen VI komen voor rekening van de mensen aan tafel. Veronica is voor vrijheid van meningsuiting en tegen het opzettelijk kwetsen van medemensen of bevolkingsgroepen."
Deel dit artikel
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.