Terug
Nieuws
22 sep 2020, 14:34
Het ministerie van Volksgezondheid heeft in juni ruim €65.000 euro betaald aan het inzetten van artiesten als Famke Louise en Boef voor een corona-campagne. Dat blijkt uit documenten die Shownieuws via de Wet Openbaarheid van Bestuur heeft opgevraagd. Dit is des te opmerkelijker aangezien Famke Louise momenteel één van de gezichten is van de actie #ikdoenietmeermee waarin Bekende Nederlanders kritiek uiten op de coronamaatregelen.
In mei van dit jaar heeft Famke Louise drie video’s geplaatst op haar Instagram waarin zij de maatregelen vanuit de overheid als onderdeel van een corona-campagne heeft gepromoot. Boef maakte vier dergelijke video’s voor deze campagne die zich richt op jongeren. In samenwerking met SPEC, het artiestenbureau van Ali B waar Famke en Boef onder contract zijn, heeft een reclamebureau in totaal €66.574 ontvangen vanuit de overheid. Hoeveel Famke Louise en Boef precies hebben ontvangen voor de campagne is niet duidelijk.
Uit mailwisseling blijkt dat Ali B in de eerste instantie ook twee video’s zou maken, maar hier heeft hij later vanaf gezien. Het bedrag is toen van €86.708,60 euro naar €66.574,00 euro verlaagd.
Deel dit artikel
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.