Terug
Nieuws
19 apr 2021, 22:19
Een reclame van een grote winkelketen voor brillen- en hoorapparaten waar pianist Wibi Soerjadi in te zien is, is door de rechter verboden. Dat meldt de Telegraaf maandag.
Wibi Soerjadi is al een aantal maanden te zien in een commercial voor hoorapparaten. Het merk stelt dat ze de eigen bijdrage voor ‘alle innovatieve hoortoestellen’ vergoeden en dat de concurrenten dit niet doen. Dat blijkt niet te kloppen.
Ook blijken de hoortoestellen niet gratis. Je moet namelijk een oplader van 140 euro erbij kopen. Een rechter heeft de commercial daarom nu verboden.
Het desbetreffende merk gaat de campagne nu aanpassen. Wibi vertelt aan Shownieuws: "De rechter oordeelde vandaag dat Specsavers de uitingen in de reeds gestopte campagne ‘de Waarheid’, waarin ik te zien ben, niet meer als zodanig mag gebruiken. Echter, ik begreep van Specsavers dat de rechter de kwaliteitsaudiciens (dKA) ongelijk geeft wat betreft het merendeel van de door de dKA aangevallen uitingen. Ik ben verder geen partij in dit vonnis en kan hierover verder dus geen uitspraken doen. Voor vragen over de campagne en deze uitspraak verwijs ik naar Specsavers."
Deel dit artikel
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.