Terug

Volg Shownieuws

WOW! Deze Snollebollekes-campagne kostte 20 miljoen euro

WOW! Deze Snollebollekes-campagne kostte 20 miljoen euro

Nieuws

2 juli 2021, 16:49

Van alle supermarktketens heeft Jumbo het meeste geld besteed aan reclame rondom het Europees Kampioenschap voetbal en de sportzomer tot nu toe. De super heeft rondom het EK voetbal bijna 20 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op radio, televisie, in kranten en tijdschriften en buitenreclame, meldt mediaregistratiebureau Adfact.

Met de campagne waarin de Snollebollekes en de bijbehorende ‘juichcape’ centraal staan, is de investering van Jumbo ruim 11 miljoen euro hoger dan zijn grootste concurrent Albert Heijn. Die gaf bijna 8 miljoen euro uit aan media. Ook de andere grote Nederlandse supermarktketens besteedden minder aan reclame rondom het EK en de sportzomer: Lidl spendeerde 6 miljoen euro, Plus ruim 3 miljoen euro en Aldi zo’n 800.000 euro.

Jumbo's investering in EK-reclame was zelfs ook hoger dan merken zoals Kruidvat (die André Hazes inzette), Bol.com en de hoofdsponsors van het EK zoals Thuisbezorgd en Heineken.

Deel dit artikel

Link gekopieerd
Ontvang onze nieuwsbrief
Meld je aan voor onze wekelijkse mail vol entertainmentnieuws, juicy verhalen en exclusieve beelden.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

© 2024 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.