Terug

Volg Shownieuws

Miljuschka Witzenhausen woest: 'Ik word genaaid'

Spraakmakend

8 nov 2023, 10:36

Miljuschka Witzenhausen is woedend bij Vandaag Inside: haar naam, gezicht en stem wordt gebruikt in een online campagne voor dieetpillen. De TV-kok baalt enorm, want ze heeft er helemaal niets mee te maken (zie video).

Er is zelfs een video van Miljuschka online gezet, een zogenaamde deepfake video. Miljuschka is er echt he-le-maal klaar mee, dat een bedrijf over haar rug geld probeert te verdienen.

Genaaid

"Sorry, ik kan dit niet netjes zeggen. Maar ik word me toch hard genaaid door online. Dat is niet normaal", begint Miljuschka bij Vandaag Inside, wanneer Wilfred haar vraagt of ze online ooit iets vervelends heeft meegemaakt. "Al zes weken lang is er een soort campagne met mijn gezicht en lichaam aan de gang over advertenties dat ik super veel zou zijn afgevallen. Er zijn gewoon foto's gepakt van tien jaar terug. Dat gaat dus over afslankpillen."

Tonnen verdiend

Volgens Miljuschka worden er echt tonnen in geïnvesteerd en worden de advertenties zichtbaar voor een mega grote doelgroep, die de pillen uiteindelijk ook nog eens kopen. "Er zijn echt tonnen aan verdiend"

Ondertussen betaalt Miljuschka enorm veel geld aan advocaten en technici. Zo doet ze haar beklag in Vandaag Inside: "Ik dacht alles te hebben gezien, en nu is er dus ook een diep fake video van mij gemaakt dat ik iets aan het vertellen ben tijdens een interview en dat ik daar met een soort beetje Rotterdams accent daar aan het vertellen ben dat ik heel veel ben afgevallen met deze pillen.”

Eigen Tijdschrift

Miljuschka is zelf een campagne begonnen voor haar tijdschrift, maar deze campagne wordt nu overschaduwd door de nepadvertenties over afslankpillen. Zo zegt de tv-kok: "Eigenlijk valt mijn hele campagne in het water qua dat ik niet meer zichtbaar ben en dus geen geld verdien. Mensen denken dat ik een of andere hork ben die dieetpillen verkoopt.”

Miljuschka is woest: "Als ik er achter kom wie hier achter zit ga ik hoogstpersoonlijk naar hem toe en trek ik 'm uit die deur... Ik vind het echt niet dat je dit doet, gericht op een kwetsbare doelgroep. Ik ben er echt heel erg klaar mee."

Deel dit artikel

Link gekopieerd
Ontvang onze nieuwsbrief
Meld je aan voor onze wekelijkse mail vol entertainmentnieuws, juicy verhalen en exclusieve beelden.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

© 2024 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.